« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Comenius - predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje
Opće obrazovanje:
Potprogram Comenius obuhvaća predškolskiodgoj, osnovno i srednje obrazovanje. Ciljevi potprograma Comenius jesu promicanje svijesti o raznolikosti europskih kultura suradnjom škola i vrtića država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje, poticanje osobnog razvoja sudionika, razvoj i usavršavanje vještina i kompetencija te njegovanje ideje o europskom građanstvu.
Sudjelovanjem u potprogramu Comenius utječe se na poboljšanje kvalitete školskog obrazovanja, ističe se njegova europska dimenzija, potiču se mobilnost i učenje jezika, kao i veća uključenost u europsko društvo.
Više o programu na http://www.mobilnost.hr/index.php?id=8
1. August-Horch-Schule BBS, Andernach, Njemačka
2. "Leonardo da Vinci" Istituto Tecnico Economico e Tecnologico, Milazzo, Italija
3. IES Clara Campoamor, La Solana, Španjolska
4. YATAĞAN Anadolu Lisesi, Mugla, Turska
5. Gospodarska škola Čakovec
6. Morawski II gimnazija. Marie Curie Skłodowska, Konskich, Poljska
7. 3 Geniko Lykeio, Galatsi, Grčka
8. Escola de Secundaria , Montemor-o-Novo, Portugal
9. Žvėrynas Gimnazija, Vilnius, Litva
O PROJEKTU:
Vino pripada najstarijem kulturnom naslijeđu Europe i čini značajan dio zajedničke kulturne baštine.
Glavni cilj ovog projekta je potaknuti mlade ljude i skrenuti im pozornost na europski i regionalni identitet kraja u kojem žive. Bavljenjem različitim tipovima vina želi se potaknuti svijest, ne samo o jedinstvenosti vlastitog kraja već i otkriti važnost vina kao ujedinjujući element europske civilizacije.
Partnerstvom između škola iz različitih zemalja i područja obrazovanja tema vino razvija se kroz aspekte ekonomije, društva, znanosti, medicine, povijesti, mitologije, glazbe, religije, književnosti kao i modernog i ekološkog vinogradarstva.
Fokusiranjem na različite teme učenicima se nudi mogućnost da se upoznaju sa svojim životnim sredinima na aktivan, odgovoran i samosvjestan način kako bi se kasnije mogli mjeriti konkretni učinci njihovog razmišljanja i djelovanja. Škole koje sudjeluju u projektu sudjeluju u poboljšanju općeg znanja o kulturnom bogatstvu vlastite regije , ali i ostalih zemalja partnera.
Zajedničke aktivnosti tijekom projekta kao i rezultati rada učenika i nastavnika (slike,foto priča, performansi ,video uratci , poster, skulpture, kalendar i sl) i njihovo objavljivanje na internetskim stranicama škola doprinosi se vidljivosti projektnog rada i diseminaciji projekta.
Komunikacija između partnera putem interneta i kontinuirani sastanaci odvijaju se cijelo vrijeme tijekom provedbe projekta, a kroz projektne radionicei sastanke produbljuje se i međusobna osobna suradnja i van područja projekta. Osim toga učenici borave tijekom sastanaka u obiteljima gdje imaju priliku sudjelovati u njihovim svakodnevnim aktivnostima i stjecati iskustva iz prve ruke.
Engleski jezik je jezik komunikacije i na taj način, sudionici mogu koristiti i usavršavati svoje znanje engleskog jezika tijekom komunikacije sa svojim vršnjacima, ali ne samo učenici već i nastavnici.
Projekt pruža mogućnost integracije i povezivanja struke i općeobrazovnih predmeta.
· Povijest i geografija
· Gospodarstvo, ekologija i prirodne znanosti;
· Vjeronauk
· Drevni i moderna medicina;
· Književnost
Umjetnost
Vinogradarstvo i proizvodnja vina oduvijek su bile glavne gospodarske grane Gornjeg Međimurja. Tradicija uzgoja vinove loze i danas se nastavlja, a tome svjedoče i odlična vina na međimurskoj vinskoj cesti, koja je važan promicatelj gospodarskog, ali i turističkog razvoja Međimurske županije. Promoviraju se tradicionalni kulinarski specijaliteti i kultura pijenja vina, posebno kvalitetnih i vrhunskih bijelih vina.
Šezdesetak vinogradara proizvodi vina kontroliranog podrijetla. Proizvode se bijela, ali i crna vina od kojih treba istaknuti: Rizling Rajnski, Traminac Crveni, Sauvignon, Graševina, Pinot bijeli, sivi i crni, Muškat žuti, Cabernet Sauvignon, Šipon. Posebno treba istaknuti robnu marku vina Pušipel koji se proizvodi od sorte Šipon ili Moslavac.
Naša škola obrađuje svoje vinograde i proizvodi vino tako da smo i mi postali dio te tradicije. Škola je sudjelovala u kreiranju robne marke vina „Pušipel“ koja je postala zaštitni znak Međimurskog vinogradarstva.
Važno je skrenuti pozornosti mladih ljudi, koji žive na području Međimurja, da uoče važnost očuvanja tradicije kroz promociju lokalnih proizvoda, enogastronomije, očuvanja starih običaja. Nakon završetka školovanja i zaposlenja svoja znanja i vještine mogu iskoristiti za razvoj regije i ruralnog turizma.
Urbanovo u Međimurju . http://youtu.be/zgqFCf9jQ3c
Koordinator projekta u Gospodarskoj školi Čakovec:
Vesna Stunković, prof. strukovnih predmeta
Učenici u projektu:
1 PT- Matija Čižmešija, Adrijan Berkić, Petar Padarić, Karlo Balent
2.PT- Matije Novak, Benjamin Damiš
3 PT – Petra Jagec, Marta Glavak, Nikola Kolarić, Mihael Tišler, Maja Poljak, Klara Drvenkar, Helena Kovačić
2 CP- Filip Golub, Helena Zdolec
2 PK- Elizabeta Cindrić
Nastavnici koji sudjeluju u projektu:
1. Nastavnici opće obrazovnih predmeta:
Sanja Jančec, prof. povijesti i geografije
Vedran Ivanković, akademski slikar
Velimir Posavec, dipl. ing. elektrotehnike
Ivana Roža Kermeci, prof. engl. jezika, knjiž. i filozof
Katje Sklepić, prof. engleskog jezika
Martina Bogdan, prof. njemačkog jezika i knji. i engleskog jezika i književnosti
Sanja Vrbanec, mag. edukac. hrvats. jez.
Vladimir Glavina,. prof. tjelesnog odgoja
Branka Vlahek-Ivek, prof. njem. j. i knjiž. i komp. knjiž.
2. Nastavnici strukovnih predmeta:
Vesna Stunković, dipl. ing. agronomije, koordinator projekta
Sabrina Blajda, dipl. ing. agronomije,
Kristijan Valkaj, dipl. ing. agronomije
Dunja Geršak, magistar biotehničkih znanosti
Andreja Kalšan, dipl. ing. agronomije
·
Tema susreta: Razlozi emigracija i enogastronomija
1. dan: 9. 12. 2012.
Naš put započeo je u zimskoj idili. Autom smo stigli do Maribora gdje nas je čekao kombi (Goopti) koji nas je vozio do aerodroma u Veneciji. Prvi put putovali smo avionom, a prtljaga nam je bila preteška te je uslijedilo vaganje prtljage, trpanje u džepove i bacanje manje potrebnih stvari. U avionu su nas stjuardese o svemu obavještavale i prije nego smo se snašli, avion je sletio u Palermo. Od Palerma do Milazza vozili smo se vlakom i u 22.40 stigli u Milazzo, grad s oko 30 000 stanovnika, smješten na obali Tirenskog mora. Tu smo se smjestili kod naših domaćina.
2. dan: 10. 12. 2012.
Nakon uvodne riječi ravnateljice i međusobnog upoznavanja, naš prvi radni dan započeo je prezentacijama o migracijama stanovništva u Europi.
Isto tako, mogli smo čuti priču jednog emigranta koji je kao maleni dječak s roditeljima otišao u Australiju, ali na kraju se ipak odlučio vratiti kao odrastao čovjek. Nakon toga razgledali smo grad i tvrđavu s koje se pruža pogled na prekrasnu plažu na Tirenskom moru.
3. dan: 11. 12. 2012.
Tema našeg drugog susreta bila je enogastronomija. Dan smo proveli na izletu. Posjetili smo farmu crnih svinja koje žive u prirodnom okruženju. Posjetili samo malu siranu gdje su nam demonstrirali kako se proizvodi sir, a imali smo ga priliku i kušati. Nakon obilnog ručka s talijanskim specijalitetima vratili smo se u školu gdje je slijedio nastavak prezentacija škola o migracijama.
4. dan: 12. 12. 2012.
Posjetili smo Etnu. Vulkan Etna najviši je i najaktivniji vulkan u Europi, izdiže se na 3 320 metara nadmorske visine, često eruptira, a 2012. godine zabilježene su 4 erupcije. Iznenadili smo se kada smo vidjeli da je na Etni snijeg (i to puno snijega). Popeli smo se do jednog manjeg kratera i saznali ponešto o erupcijama vulkana.
Nakon toga posjetili smo grad Taorminu, poznato turističko središte. Slobodno vrijeme proveli smo u razgledavanju grada i njegovih znamenitosti.
Simbol Sicilije - Trinacria
5. dan: 13. 12. 2012.
Nakon dva sata vožnje brodom stigli smo do otoka Saline. Na otoku se uzgaja vinova loza, sorta Malvazija.
Posjetili smo muzej emigracije gdje smo vidjeli i čuli razloge odlaska sa Sicilije. Razloga je bilo više,a jedan od njih bila je i filoksera koja je poharala otok. Danas se na otoku uzgaja Malvazija, a proizvodi se na ekološki način. Malvazija se najčešće koristi za proizvodnju poluslatkih i slatkih vina, a servira se na kraju uz kolače od badema ili sezama. Besplatno smo se najeli mandarinki koje na Siciliji rastu na svakom koraku. Osim mandarinki na otoku se uzgajaju i kapare koje smo imali prilike kušati za ručak.
Još jedan krater- Pollaracrater
Besplatna berba mandarinki.
Portugal, Hrvatska i Španjolska
6. dan: 14. 12. 2012.
Naše dojmove obradili smo zajedno s našim kolegama iz drugih zemalja i sve to saželi u prezentacije. Prezentirali smo dojmove i podijelili ih s ostalim kolegama i nastavnicima. Dan je završio u veseloj atmosferi. U atriju škole plesali smo, družili se i opraštali od novostečenih prijatelja.
7. dan: 15. 12. 2012.
U jutarnjim satima zajedno s poljskim i litvanskim timom krenuli smo minibusom do aerodroma u Palermu. Poučeni iskustvom, pripremili smo svoju prtljagu u skladu s pravilima Rayanaira, ali opet smo morali prepakirati ili baciti dio stvari. U Čakovec smo stigli u kasnim večernjim satima gdje su nas dočekali naši nestrpljivi roditelji.
Torbu možemo nagurati, ali izvaditi…
Comenius tim:
profesori: Vesna Stunković i Velimir Posavec
učenici: Marta Glavak i Mihael Tišler, 4 PT
U prilogu se nalazi prezentacija - Croatian emigration