Gospodarska škola Čakovec

Oprema škole

Promocija poljoprivrednih zanimanja

Sicilija
Autor: Velimir Posavec, Vesna Stunković, 16. 1. 2013.

Tema susreta: Razlozi emigracija i enogastronomija

1. dan:  9. 12. 2012.

Naš put započeo je u zimskoj idili. Autom smo stigli do Maribora gdje nas je čekao kombi (Goopti) koji nas je vozio do aerodroma u Veneciji. Prvi put putovali smo avionom, a prtljaga nam je bila preteška te je uslijedilo vaganje prtljage, trpanje u džepove i bacanje manje potrebnih stvari. U avionu  su nas stjuardese o svemu obavještavale i prije nego smo se snašli, avion je sletio u Palermo. Od Palerma do Milazza vozili smo se vlakom i u 22.40 stigli u Milazzo, grad s oko 30 000 stanovnika, smješten na obali Tirenskog mora. Tu smo se smjestili kod naših domaćina.

2. dan: 10. 12. 2012.

Nakon uvodne riječi ravnateljice i međusobnog upoznavanja, naš prvi radni dan započeo je prezentacijama o migracijama stanovništva u Europi.

Isto tako, mogli smo čuti priču jednog emigranta koji je kao maleni dječak s roditeljima otišao u Australiju, ali na kraju se ipak odlučio vratiti kao odrastao čovjek. Nakon toga razgledali smo grad i tvrđavu s koje se pruža pogled na prekrasnu plažu na Tirenskom moru.

3. dan: 11. 12. 2012.

Tema našeg drugog susreta bila je enogastronomija. Dan smo proveli na izletu. Posjetili smo farmu crnih svinja koje žive u prirodnom okruženju. Posjetili samo malu siranu gdje su nam demonstrirali kako se proizvodi sir, a imali smo ga priliku i kušati. Nakon obilnog ručka s talijanskim specijalitetima vratili smo se u školu gdje je slijedio nastavak prezentacija škola o migracijama.

4. dan: 12. 12. 2012.

Posjetili smo Etnu. Vulkan Etna najviši je i najaktivniji vulkan u Europi, izdiže se na 3 320 metara nadmorske visine, često eruptira, a 2012. godine zabilježene su 4 erupcije. Iznenadili smo se kada smo vidjeli da je na Etni snijeg (i to puno snijega). Popeli smo se do jednog manjeg kratera i saznali ponešto o erupcijama vulkana.

Nakon toga posjetili smo grad Taorminu, poznato turističko središte. Slobodno vrijeme proveli smo u razgledavanju grada i njegovih znamenitosti.

Simbol Sicilije - Trinacria

5. dan: 13. 12. 2012.

Nakon dva sata vožnje brodom stigli smo do otoka Saline. Na otoku se uzgaja vinova loza, sorta Malvazija.

Posjetili smo muzej emigracije gdje smo vidjeli i čuli razloge odlaska sa Sicilije. Razloga je bilo više,a jedan od njih bila je i filoksera koja je poharala otok. Danas se na otoku uzgaja Malvazija, a proizvodi se na ekološki način. Malvazija se najčešće koristi za proizvodnju poluslatkih i slatkih vina, a servira se na kraju uz kolače od badema ili sezama. Besplatno smo se najeli mandarinki koje na Siciliji rastu na svakom koraku. Osim mandarinki na otoku se uzgajaju i kapare koje smo imali prilike kušati za ručak.

Još jedan krater- Pollaracrater

Besplatna berba mandarinki.

Portugal, Hrvatska i Španjolska

6. dan:  14. 12. 2012.

Naše dojmove obradili smo zajedno s našim kolegama iz drugih zemalja i sve to saželi u prezentacije. Prezentirali smo dojmove i podijelili  ih s ostalim kolegama i nastavnicima. Dan je završio u veseloj atmosferi. U atriju škole plesali smo, družili se i opraštali od novostečenih prijatelja.

7. dan: 15. 12. 2012.

U jutarnjim satima zajedno s poljskim i litvanskim timom krenuli smo minibusom do aerodroma u Palermu. Poučeni iskustvom, pripremili smo svoju prtljagu u skladu s pravilima Rayanaira, ali opet smo morali prepakirati ili baciti dio stvari. U Čakovec smo stigli u kasnim večernjim satima gdje su nas dočekali naši nestrpljivi roditelji.

Torbu možemo nagurati, ali izvaditi…