« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Comenius - predškolski odgoj, osnovno i srednje obrazovanje
Opće obrazovanje:
Potprogram Comenius obuhvaća predškolskiodgoj, osnovno i srednje obrazovanje. Ciljevi potprograma Comenius jesu promicanje svijesti o raznolikosti europskih kultura suradnjom škola i vrtića država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje, poticanje osobnog razvoja sudionika, razvoj i usavršavanje vještina i kompetencija te njegovanje ideje o europskom građanstvu.
Sudjelovanjem u potprogramu Comenius utječe se na poboljšanje kvalitete školskog obrazovanja, ističe se njegova europska dimenzija, potiču se mobilnost i učenje jezika, kao i veća uključenost u europsko društvo.
Više o programu na http://www.mobilnost.hr/index.php?id=8
1. August-Horch-Schule BBS, Andernach, Njemačka
2. "Leonardo da Vinci" Istituto Tecnico Economico e Tecnologico, Milazzo, Italija
3. IES Clara Campoamor, La Solana, Španjolska
4. YATAĞAN Anadolu Lisesi, Mugla, Turska
5. Gospodarska škola Čakovec
6. Morawski II gimnazija. Marie Curie Skłodowska, Konskich, Poljska
7. 3 Geniko Lykeio, Galatsi, Grčka
8. Escola de Secundaria , Montemor-o-Novo, Portugal
9. Žvėrynas Gimnazija, Vilnius, Litva
O PROJEKTU:
Vino pripada najstarijem kulturnom naslijeđu Europe i čini značajan dio zajedničke kulturne baštine.
Glavni cilj ovog projekta je potaknuti mlade ljude i skrenuti im pozornost na europski i regionalni identitet kraja u kojem žive. Bavljenjem različitim tipovima vina želi se potaknuti svijest, ne samo o jedinstvenosti vlastitog kraja već i otkriti važnost vina kao ujedinjujući element europske civilizacije.
Partnerstvom između škola iz različitih zemalja i područja obrazovanja tema vino razvija se kroz aspekte ekonomije, društva, znanosti, medicine, povijesti, mitologije, glazbe, religije, književnosti kao i modernog i ekološkog vinogradarstva.
Fokusiranjem na različite teme učenicima se nudi mogućnost da se upoznaju sa svojim životnim sredinima na aktivan, odgovoran i samosvjestan način kako bi se kasnije mogli mjeriti konkretni učinci njihovog razmišljanja i djelovanja. Škole koje sudjeluju u projektu sudjeluju u poboljšanju općeg znanja o kulturnom bogatstvu vlastite regije , ali i ostalih zemalja partnera.
Zajedničke aktivnosti tijekom projekta kao i rezultati rada učenika i nastavnika (slike,foto priča, performansi ,video uratci , poster, skulpture, kalendar i sl) i njihovo objavljivanje na internetskim stranicama škola doprinosi se vidljivosti projektnog rada i diseminaciji projekta.
Komunikacija između partnera putem interneta i kontinuirani sastanaci odvijaju se cijelo vrijeme tijekom provedbe projekta, a kroz projektne radionicei sastanke produbljuje se i međusobna osobna suradnja i van područja projekta. Osim toga učenici borave tijekom sastanaka u obiteljima gdje imaju priliku sudjelovati u njihovim svakodnevnim aktivnostima i stjecati iskustva iz prve ruke.
Engleski jezik je jezik komunikacije i na taj način, sudionici mogu koristiti i usavršavati svoje znanje engleskog jezika tijekom komunikacije sa svojim vršnjacima, ali ne samo učenici već i nastavnici.
Projekt pruža mogućnost integracije i povezivanja struke i općeobrazovnih predmeta.
· Povijest i geografija
· Gospodarstvo, ekologija i prirodne znanosti;
· Vjeronauk
· Drevni i moderna medicina;
· Književnost
Umjetnost
Vinogradarstvo i proizvodnja vina oduvijek su bile glavne gospodarske grane Gornjeg Međimurja. Tradicija uzgoja vinove loze i danas se nastavlja, a tome svjedoče i odlična vina na međimurskoj vinskoj cesti, koja je važan promicatelj gospodarskog, ali i turističkog razvoja Međimurske županije. Promoviraju se tradicionalni kulinarski specijaliteti i kultura pijenja vina, posebno kvalitetnih i vrhunskih bijelih vina.
Šezdesetak vinogradara proizvodi vina kontroliranog podrijetla. Proizvode se bijela, ali i crna vina od kojih treba istaknuti: Rizling Rajnski, Traminac Crveni, Sauvignon, Graševina, Pinot bijeli, sivi i crni, Muškat žuti, Cabernet Sauvignon, Šipon. Posebno treba istaknuti robnu marku vina Pušipel koji se proizvodi od sorte Šipon ili Moslavac.
Naša škola obrađuje svoje vinograde i proizvodi vino tako da smo i mi postali dio te tradicije. Škola je sudjelovala u kreiranju robne marke vina „Pušipel“ koja je postala zaštitni znak Međimurskog vinogradarstva.
Važno je skrenuti pozornosti mladih ljudi, koji žive na području Međimurja, da uoče važnost očuvanja tradicije kroz promociju lokalnih proizvoda, enogastronomije, očuvanja starih običaja. Nakon završetka školovanja i zaposlenja svoja znanja i vještine mogu iskoristiti za razvoj regije i ruralnog turizma.
Urbanovo u Međimurju . http://youtu.be/zgqFCf9jQ3c
Koordinator projekta u Gospodarskoj školi Čakovec:
Vesna Stunković, prof. strukovnih predmeta
Učenici u projektu:
1 PT- Matija Čižmešija, Adrijan Berkić, Petar Padarić, Karlo Balent
2.PT- Matije Novak, Benjamin Damiš
3 PT – Petra Jagec, Marta Glavak, Nikola Kolarić, Mihael Tišler, Maja Poljak, Klara Drvenkar, Helena Kovačić
2 CP- Filip Golub, Helena Zdolec
2 PK- Elizabeta Cindrić
Nastavnici koji sudjeluju u projektu:
1. Nastavnici opće obrazovnih predmeta:
Sanja Jančec, prof. povijesti i geografije
Vedran Ivanković, akademski slikar
Velimir Posavec, dipl. ing. elektrotehnike
Ivana Roža Kermeci, prof. engl. jezika, knjiž. i filozof
Katje Sklepić, prof. engleskog jezika
Martina Bogdan, prof. njemačkog jezika i knji. i engleskog jezika i književnosti
Sanja Vrbanec, mag. edukac. hrvats. jez.
Vladimir Glavina,. prof. tjelesnog odgoja
Branka Vlahek-Ivek, prof. njem. j. i knjiž. i komp. knjiž.
2. Nastavnici strukovnih predmeta:
Vesna Stunković, dipl. ing. agronomije, koordinator projekta
Sabrina Blajda, dipl. ing. agronomije,
Kristijan Valkaj, dipl. ing. agronomije
Dunja Geršak, magistar biotehničkih znanosti
Andreja Kalšan, dipl. ing. agronomije
·
Naša prva mobilnost: Njemačka – Andernach 9.10.-15.10.2012.
Tema susreta: Marketing vina
Prvi Comenius susret ostvarili smo posjetom njemačkom gradu Andernachu, gdje smo boraviti od 10.do 15. oktobra 2012. g. Grad se nalazi na obali rijeke Rajne i broji oko 30 000 stanovnika.
Na našu prvu mobilnost krenuli smo kombijem u sastavu : profesori- Vesna Stunković i Kristijan Valkaj, ravnateljica Sabrina Blajda i učenici Benjamin Damiš, Matija Novak i Helena Kovačić.
Nakon cjelodnevne ugodne vožnje u večernjim satima stigli smo u Andernach. Pred hotelom su nas dočekale obitelji u kojima su bili smješteni učenici.
1. dan - ponedjeljak - 10.10.2012.
Škola domaćin bila nam je škola August-Horch-Schule u Andernachu.
Međusobno upoznavanje prošlo je u ležernoj atmosferi, a Helena, Benjamin i Matija brzo su se snašli i upoznali s drugim učenicima. Njemački učenici upoznali su nas s programom rada.
Već prvog dana učenici i nastavnici krenuli su na svoj prvi radni zadatak. Obilazili su restorane i supermarkete i postavljali pitanja vezana za marketing vina.
Što ćemo raditi u narednih 5 dana
Svi smo odmah bili aktivirani i zaposleni.
Prijateljstva su odmah sklopljena.
Što je marketing? Na vrlo maštovit način prikazali su nam njemački učenici.
Radni sastanak prije obilaska restorana i supermarketa.
2. dan, 11.10. - utorak
Nakon sastanka na željezničkom kolodvoru krenuli smo vlakom do grada Rüdesheima. Vlakovi su točni, brzi i udobni. Nakon ugodne vožnje vlakom, lagano smo prošetali do rijeke Rajne gdje smo se ukrcali na brod. Nakon broda čekalo nas je iznenađenje.Vožnja gondolom preko vinograda.
Više nego točan.
Vožnja Rajnom
gondolom preko vinograda
Matija je želio isprobati koliko je teška bačva. Ipak je teška.
Ako ste se umorili u bačvi možete i prespavati
3. dan - 12.10. - srijeda -
Kakve su odgovore dobili o marketingu vina prezentirali su nam učenici preko izrađenih plakata. Ekipa je bila internacionalna i vrlo maštovita.
Teme su bile različite:
Ponuda vina u restoranu i cijene, načini reklamiranja vina, ponuda vina u Kauflandu
Uslijedila je prezentacija škola - Italija, Hrvatska, Španjolska, Turska. Matija i Benjamin su uz pomoć Helene hrabro predstavili Hrvatsku.
Matija s ekipom iz Njemačke, Poljske i Portugala prezentira načine marketinga vina u Njemačkoj
Prezentirali smo i Hrvatsku. Bravi dečki!
Nakon radnog dijela - ručak u školskoj kantini. Juha od tikvi. Nekima mljac, a neki su to prvi put probali.
4. dan - 13.10. - četvrtak
Odlazak vlakom u dolinu rijeke Ahr – u grad Ahrweiler. Prvo smo posjetili vinski muzej gdje smo saznali sve o povijesti vinogradarstva u dolini rijeke Ahr. Nakon degustacije vina i soka od grožđa uslijedila je vinogradarska tura. Vinogradi se nalaze na strmim nagibima, a tlo je kamenito. Naravno, najzastupljenija sorta je Rajnski rizling, ali uzgajaju se i druge sorte kao Muller-Thurgau, Silvanac, a od crnih sorti prevladavaju Pinot crni, Dornfelder i Portugizac. Vrijeme je berbe grožđa, a ranije sorte lagano vriju.
U muzeju
Naš tim
Kako to samo obrađuju??
Degustacija vina
5. dan - 14.10. - petak
Zadnji dan završili smo evaulacijaom i ispunjavanjem ankete o našim dojmovima. Što nas se sviđalo, što bi mogli poboljšati. Glasali smo za logo projekta kojeg su predložili učenici.
Glasanje za logo projekta.
Naši dojmovi
Nakon toga krenuli smo vlakom u grad Koblenz. Grad je smješten na obje obale rijeke Rajne, gdje se rijeka Mozel ulijeva u Rajnu. To je treći po veličini grad u Porajnju, a ima oko 106.000 stanovnika.
Rijeka Rajna i Mozel
Rimljani su bitno utjecali na razvoj vinogradarstva i vinarstva na ovom području.
Gondola vozi na drugu stranu obale
Sve je u znaku grožđa i vina.
Zajednička fotografija za sjećanje
Kraj dana završio je zajedničkim druženjem. Rezala se tiblica iz Međimurja, makovnjača i međimurska gibanica. Kuhali su se i specijaliteti iz Španjolske i Portugala, jeli kolači iz Italije, predstavila Litva. I na kraj uslijedilo je ugodno druženje uz internacionalno piće i iće.
Matija vješto reže tiblicu
Portugalski, španjolski i hrvatski specijaliteti
Predstavljanje Litve
6. dan - subota - 15.10.2012.
Došao je i zadnju dan i naš povratak kući. Kombi je spreman, a mi smo se vratili kući puni dojmova i lijepih uspomena.
U prilogu možete vidjeti prezentaciju o Hrvatskoj.