Gospodarska škola Čakovec

Oprema škole

Promocija poljoprivrednih zanimanja

Comenius putovanja
Turska - Yatağan 21. 4. - 27. 4. 2013.
Autor: Velimir Posavec, 28. 10. 2013.

Dnevnik s 4. Comenius susreta u Turskoj 21.4. - 27.4.2013.

Tema susreta: Vino i religija

Comenius tim:

prof. Andreja Kalšan, ravnateljica Sabrina Blajda

učenice: Maja Poljak i Klara Drvankar, 4 PT

1. dan – nedjelja, 21.4.2013.

U ranim jutarnjim satima krenuli smo prema Zračnoj luci Zagreb, odakle smo poletjeli za Istanbul u kojem nas je čekala ekipa Sicilije s kojom smo dalje nastavili put. Vožnja Istanbulom sve nas je oduševila. Vidjeli smo Bospor, oduševili se uređenošću grada i zelenih površina. U kasnim popodnevnim satima nastavili smo let prema Bodrumu, gdje nas je čekao prijevoz do Mugle – našeg odredišta. Tamo su nas dočekali naši domaćini.

2. dan – ponedjeljak, 22.4.2013.

Dan smo započeli u 8'30 u školi domaćina uz prigodne riječi direktora škole. Nakon razgledavanja škole započeo je službeni dio našeg susreta. Domaćini su nam priredili tipičan turski doručak nakon kojeg su timovi započeli s prezentacijama na temu „Vino i religija“. Tema naše prezentacije bila je uloga vina u misnom slavlju. Poslije podne imali smo primanje i ručak kod čelnika lokalne uprave. Nakon ručka posjetili smo stari grad Stratonikeiu u kojo se nalazi stara džamija Sakici Mosque.

3dan – utorak, 23.4.2013.

Danas smo bili u Efesusu, antičkom gradu i poznatom turističkom odredištu. U blizini Efesusa nalazi se i Mother Mary Church (Crkva Majke Marije) koju smo također posjetili. Pri povratku obišli smo vinariju čiji vlasnik je nijemac, a u kojo se proizvode voćna vina od nara, kivija, jagode, kupine, breskve... Nakon vinarije prošetali smo bazarom (tržnicom). U kasnim večernjim satima vratili smo se kući.

4. dan – srijeda, 24.4.2013.

U školi su bile organizirane radionice čiji cilj je bio druženje ekipa i njihov zajednički rad. Mi smo se uključili u dekoraciju boca „dekupaž“ tehnikom čiji voditelj je bila ekipa iz Poljske. Prvi puta imali smo priliku vidjeti koru hrasta plutnjaka od koje se izrađuju čepovi i neki drugi proizvodi. Poslije podne posjetili smo grad Yatagan u koje smo imali slobodno vrijeme za razgledavanje i kupovinu suvenira (rahatluk).

5. dan – četvrtak, 25.4.2013.

Četvrtak je bio rezerviran za posjetu mjestu Pamukkale (što na turskom znači dvorac od pamuka) koje je poznato po svojim sedrenim (vapnenačkim) terasama nastalim taloženjem kalcijevog karbonata iz vode vrućih mineralnih izvora. Terase su ispunjene vodom, a protežu se u dužini od 2.5 km. Prema legendi divovi su na vapnenačkim terasama sušili pamuk. Šetati terasama smije se samo bosih nogu, o čemu vode brigu čuvari.

U blizini Pamukkala nalazi se stari grčki grad Hierapolis sa ostacima kazališta i Apolonova hrama, koji se od 1988. godine nalazi na popisu UNESCO-ve svjetske kulturne baštine.

6. dan – petak, 26.4.2013.

Posljednjeg dana našeg boravka u Turskoj posjetili smo Gökovu, mjesto na obali istoimenog zaljeva, poznato turističko odredište s osebujnom arhitekturom kuća za odmor, potpuno različitom od one na našoj obali. Vozeći se prema Dalyanu prolazili smo kroz tipična turska sela uz koje se nalaze velike plantaže agruma, mnoštvo plastenika i obrađenih poljoprivrednih površina. Dalyan je poznat po grobinicama uklesanim u stijene iznad rijeke koja je bogata kornjačama, po kojima je grad također poznat.

Po povratku u Muglu održano je završno druženje na kojem su podijeljene zahvalnice sudionicima i na kojoj smo se oprostili od naših novih prijatelja.

7. dan – subota, 27.4.2013.

U ranim jutarnjim satima napustili smo Muglu i krenuli prema Bodrumu, odakle smo letjeli za Istanbul. Vožnja kroz Istanbul ovaj puta je trajala nešto duže jer su se s nama vraćale i ekipe Litve i Sicilije pa smo imali kratko panoramsko razgledavanje grada.

U Zagreb smo doletjeli preko Frankfurta, u kasnim večernjim satima.

Panorama Istanbula

Nakon prve provedene noći u Turskoj, krenuli smo u školu domaćina gdje smo se susreli s profesorima i učenicima  iz drugih škola.

Nakon održanih nekoliko prezentacija među kojima je bila i naša, krenuli smo na tipičan turski doručak

posjetili smo stari grad Stratoneikeu s najstarijom džamijom u tom kraju

Uz arheološki  nalaz pronašli smo i malog škorpiona

tipična turska  kuću

Efesus - staroi grad  prepunom arheoloških nalaza

Bili smo i u  Mother Mary Churc

Na povratku u Yatagan obišli smo i tvornicu – vinariju gdje se proizvode voćna vina

radionice na kojima smo i mi sudjelovali

Ekipa iz Portugala sa sobom je donijela koru hrasta plutnjaka i pluto za svoju radionicu

Zajednička fotografija svih sudionika aktivnosti u Mugli

Pamukkale -  Hierapolis

Gokovu - poznato ljetovalište

Dolazak u Dalyan i razgledavanje mjesta

Goodbye party na koji su bile pozvane obitelji u kojima su bili smješteni učenici

Odlazak za Hrvatsku... i nekoliko sličica za kraj

Wine in he catholic rites of holy mass from Nenad Breslauer